Aki nem ismeri az idézet eredetét, könnyen értelmezi úgy ezt a mondatot, hogy aki néma, és nem árulja el a bűnösöket, olyan, mintha a cinkosuk lenne. De nem egészen erről van szó. Jónás attól lesz cinkos, hogy nem emel szót a bűnök ellen.
A bibliai Jónás történetét Babits is megírta, és az idézett sor ebben a költeményben hangzik el.
Jónás Istenhez beszél: Ő nem akart Ninivébe menni és beolvasni az ottlakóknak a bűneikért, hanem...
"Én inkább ültem volna itt a pusztán,
sorvadva, mint ma, gyökéren és sáskán.
De böjt s jámborság néked mint a pélva,
mert vétkesek közt cinkos aki néma."
( pélva =pelyva = a gabonaszemeket borító kis levélke, értéktelen dolog)
Tehát Jónás úgy gondolja: Neked, Istenem semmit nem ér az, hogy itt böjtölök a sivatagban, miközben Ninivében dúl a bűnözés (meg aszexuális jólét).
A híres szállóigét tehát Jónás önmagára érti, hogy Isten szemében ő ugyanolyan bűnös, ha nem emel szót a bűnök ellen, mint azok, akik a bűnöket elkövették.
Azzal válik cinkossá, hogy nem próbálja megakadályozni a bűnt. Nem próbálja meg jó útra téríteni őket.
Babits - Jónás könyve című versea bibliai Jónás és a cethal története